Ortodonție

Ce este ortodonția?

Ortodonția reprezintă îndreptarea și corectarea poziției dinților. Afecțiunile de acest gen sunt frecvente la copii și adolescenți. Părinții trebuie să fie foarte atenți cu dinții copiilor lor și să-i îndrume și învețe încă de mici să îi îngrijească, pentru a nu apela mai târziu la diverse proceduri stomatologice nedorite, cum ar fi aparat dentar (ortodontic, terapie, protetică, chirurgie oro-dentară sau chiar implant dentar).

Înghesuirile și ocluziile incorecte dentare afectează în timp sănătatea dinților, a gingiilor și a articulației temporo-mandibulare. O masticație deficitară poate avea urmări asupra integrității tubului digestiv.

Progresul tehnicii în stomatologie (specializarea ortodonție) permite astăzi corectarea spectaculoasă, fără durere a anomaliilor dento-maxilare. Aparatele dentare (ortodontice) sunt aproape invizibile, realizate din materiale translucide, de culoarea dinților.

În timpul copilăriei și adolescenței, oasele maxilare cresc și se maturizează, de aceea este mai ușor de modificat poziția dinților în această etapă.

În cazul adulților, aplicarea tratamentului presupus de ortodonție poate să dureze mai mult, pentru că oasele maxilare și-au întrerupt creșterea.

Tratamentul dentar este recomandat deoarece pe termen lung afecțiunile netratate pot duce la apariția unor defecte de vorbire, predispoziție pentru formarea tartrului, implicit a cariilor.

Sănătatea dinților
tăi este importantă!